Cenový management

Cenový management neboli řízení nákladů, je součástí projektového řízení a je jednou z klíčových disciplín investiční výstavby, která se uplatňuje ve všech stupních projektu.

Cenový management řeší problematiku nákladů projektu, jak při první fázi cenového návrhu, tak následně postupně s přípravou projektové dokumentace a zpřesňováním projektu konkretizuje kalkulaci k vyčíslení všech výdajů (nákladů). Tato činnost zpravidla zahrnuje také kontrolu nákladů na stavbě a kontrolu fakturace zhotovitele (zhotovitelů).

Cenový management je důležitým nástrojem pro úspěšné dokončení projektu s minimalizací všech nákladů.

Cenový management neboli řízení nákladů, je součástí projektového řízení a je jednou z klíčových disciplín investiční výstavby, která se uplatňuje ve všech stupních projektu.

Cenový management řeší problematiku nákladů projektu, jak při první fázi cenového návrhu, tak následně postupně s přípravou projektové dokumentace a zpřesňováním projektu konkretizuje kalkulaci k vyčíslení všech výdajů (nákladů). Tato činnost zpravidla zahrnuje také kontrolu nákladů na stavbě a kontrolu fakturace zhotovitele (zhotovitelů).

 

Cenový management je důležitým nástrojem pro úspěšné dokončení projektu s minimalizací všech nákladů.

Fáze cenového managementu:

Studie, investiční záměr

Stanovení koncepce finančního plánu pro přípravu a realizaci investičního záměru

Analýza možných rozpočtových nákladů projektové studie či investičního záměru

Rozbor nákladů z hlediska možných variant řešení

previous arrow
next arrow
Slider

Projektová příprava

Interaktivní spolupráce při zapracování jednotlivých vstupů projektové dokumentace s důrazem na optimalizaci nákladů

Analýza cenových dopadů při volbě alternativních pracovních postupů, technologiích, použitých materiálů

Sledování a předkládání návrhů úspor, provádění nákladové optimalizace

previous arrow
next arrow
Slider

Výběrové řízení

Zpracování výkazu výměr

Příprava tendrové dokumentace, zhotovení standardních formulářů pro výběrové řízení, oceňovacích podkladů apod.

Příprava instrukcí a řízení uchazečů výběrového řízení

Spolupráce při přípravě smlouvy o dílo a všeobecných smluvních podmínek

Distribuce tendrové dokumentace, zajištění pohovorů s uchazeči, organizace dotazů a odpovědí, obecně řízení kontaktu s uchazeči

Vyhodnocení nabídek, především pak z hlediska plnění tendrových podmínek a cenové kalkulace.Vydání zprávy o průběhu řízení

Součinnost při zpracování finálního návrhu smlouvy o dílo a všeobecných smluvních podmínek

previous arrow
next arrow
Slider

Realizace projektu

Řízení nákladů v průběhu realizace projektu, vyřizování veškeré finanční agendy se zhotovitelem

Kontrola návrhů zhotovitele na stanovení cen prací, dodávek, množství v případě změn díla

Pravidelné vyhodnocení prostavěnosti z hlediska nákladů a finančního plánu

Projednání veškerých změn provádění díla, oproti smluvním podmínkám a dopadem do nákladů (vícepráce, méněpráce)

Finanční řízení klientských změn, evidence, projednávání, repartování

Návrh a řízení fakturace plateb, řízení a organizace oběhu dokumentů

Rozbor finančních požadavků zhotovitele, jejich projednávání a podání návrhu na řešení sporů

Aktualizace ocenění v průběhu realizace projektu s ohledem na postup výstavby, změny díla, klientské změny, modifikace harmonogramu, etapizace apod.

previous arrow
next arrow
Slider

Cenový management neboli řízení nákladů, je součástí projektového řízení a je jednou z klíčových disciplín investiční výstavby, která se uplatňuje ve všech stupních projektu.

Cenový management řeší problematiku nákladů projektu, jak při první fázi cenového návrhu, tak následně postupně s přípravou projektové dokumentace a zpřesňováním projektu konkretizuje kalkulaci k vyčíslení všech výdajů (nákladů). Tato činnost zpravidla zahrnuje také kontrolu nákladů na stavbě a kontrolu fakturace zhotovitele (zhotovitelů).

Cenový management je důležitým nástrojem pro úspěšné dokončení projektu s minimalizací všech nákladů.

Fáze cenového managementu:

Studie, investiční záměr

  • Stanovení koncepce finančního plánu pro přípravu a realizaci investičního záměru
  • Analýza možných rozpočtových nákladů projektové studie či investičního záměru
  • Rozbor nákladů z hlediska možných variant řešení

Projektová příprava

  • Interaktivní spolupráce při zapracování jednotlivých vstupů projektové dokumentace s důrazem na optimalizaci nákladů
  • Analýza cenových dopadů při volbě alternativních pracovních postupů, technologiích, použitých materiálů
  • Sledování a předkládání návrhů úspor, provádění nákladové optimalizace

Výběrové řízení

  • Zpracování výkazu výměr
  • Příprava tendrové dokumentace, zhotovení standardních formulářů pro výběrové řízení, oceňovacích podkladů apod.
  • Příprava instrukcí a řízení uchazečů výběrového řízení
  • Spolupráce při přípravě smlouvy o dílo a všeobecných smluvních podmínek
  • Distribuce tendrové dokumentace, zajištění pohovorů s uchazeči, organizace dotazů a odpovědí, obecně řízení kontaktu s uchazeči
  • Vyhodnocení nabídek, především pak z hlediska plnění tendrových podmínek a cenové kalkulace. Vydání zprávy o průběhu řízení
  • Součinnost při zpracování finálního návrhu smlouvy o dílo a všeobecných smluvních podmínek

Realizace projektu

  • Řízení nákladů v průběhu realizace projektu, vyřizování veškeré finanční agendy se zhotovitelem
  • Kontrola návrhů zhotovitele na stanovení cen prací, dodávek, množství v případě změn díla
  • Pravidelné vyhodnocení prostavěnosti z hlediska nákladů a finančního plánu
  • Projednání veškerých změn provádění díla, oproti smluvním podmínkám a dopadem do nákladů (vícepráce, méněpráce)
  • Finanční řízení klientských změn, evidence, projednávání, repartování
  • Návrh a řízení fakturace plateb, řízení a organizace oběhu dokumentů
  • Rozbor finančních požadavků zhotovitele, jejich projednávání a podání návrhu na řešení sporů
  • Aktualizace ocenění v průběhu realizace projektu s ohledem na postup výstavby, změny díla, klientské změny, modifikace harmonogramu, etapizace apod.